Aankomst - Reisverslag uit Antananarivo, Madagascar van Jeroen - WaarBenJij.nu Aankomst - Reisverslag uit Antananarivo, Madagascar van Jeroen - WaarBenJij.nu

Aankomst

Blijf op de hoogte en volg Jeroen

28 April 2014 | Madagascar, Antananarivo

En zo zit je in Madagaskar.
De vlucht was heel prima. KLM serveerde wijn en prima eten. Met ongeveer 13 vlieguren was ik er zo. De tropische insecten kwamen me direct begroeten op het vliegveld. Grote sprinkhanen, motten en nachtvlinders. Ik reis nu trouwens met Hilde, Freek, Elke en Iris, medeonderzoekers en een PhD. Onze chauffeur zou ons ophalen, maar ondanks duidelijk afspraken, kwam die ons toch niet ophalen. Na wat bellen kwam hij er alsnog aan en vertrokken we rond 1 uur 's nachts naar het hotel.
Verder prima geslapen en heerlijk ontbeten. Er is zelfs een zwembad in dit hotel, dus ik genoot dan ook bij het idee, dat ik met iedere zwemslag een studiepunt binnenhaal.
Vandaag hebben we wat zaken geregeld op Micet in Antananarivo (Tana) een centrum voor tropenbehoud. Het gebrek aan malagasy van onze kant en het altijd 'ja' zeggen van de chauffeur bracht ons heen en weer door de stad en hebben daardoor niet echt efficiënt dingen geregeld. Het is wat dat betreft hetzelfde als in Thailand met 'ja' knikkers, terwijl ze niks begrijpen.
Nu hebben we een chille jonge chauffeur geregeld, die ons morgen naar Ankarafansika brengt. Een natuur park in het Noorden. daar gaan we een week inwerken, waarna we doorreizen naar Ankarana en Nosy be, een eiland. Internet zal de komende week of langer dan ook niet lukken.
Ah, de stroom valt uit. Het is een vrij lux hotel, maar staat in een arme stad. Veel straat verkopers en slapende mensen op vieze plekken. Er zijn ook veel muggen in bij het hotel. Ik slik geen Malarone, dus dat motiveerde mij extra om ze te pletten. Ik sta inmiddels 28-0 voor. Ook ben ik nog niet gestoken. 29.
30. Tijd om onder mijn klamboe te verdwijnen.
Slaap lekker Tana, en alvast slaap lekker thuisblijvers.
Groetjes, Jeroen

  • 28 April 2014 - 23:02

    Annelisa:

    Heel veel plezier en succes Jeroen! Kus zus

  • 29 April 2014 - 22:57

    ADB:

    Leuk dit verhaal. Verheug me op de volgende afleveringen! Succes met de muggen!
    ADB

  • 02 Mei 2014 - 13:31

    Lon:

    Zo hoor je eigenlijk nooit wat over Madagaskar, en zo bleek diegene die mijn kamer in Brussel overnam uit Madagaskar te komen! hij is heel aardig, als ze allemaal zo zijn, wordt het vast een heel prima tijd! :)

    x

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Madagascar, Antananarivo

Jeroen

Actief sinds 26 April 2014
Verslag gelezen: 294
Totaal aantal bezoekers 6406

Voorgaande reizen:

27 April 2014 - 25 Augustus 2014

Onderzoek in Madagaskar

Landen bezocht: